بررسی و رفع خطای decetive site ahead در وردپرس

خطای decetive site ahead

ایمن بودن یک وب‌سایت همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران است و امروزه اکثر سایت‌ها بر سر رتبه‌های برتر گوگل رقابت می‌کنند زیرا کاربران اعتماد زیادی به گوگل دارند و از این رو وارد صفحه‌هایی که گوگل به آنها هشدار می‌دهند، نمی‌شوند. یکی از خطاهایی که گوگل هنگام ورود کاربران به سایت، به آنها نمایش می‌دهد؛ خطای decetive site ahead نام دارد و یکی از خطاهای رایج وردپرس است.

در این آموزش با ما همراه باشید تا نحوه رفع این خطا را بررسی نماییم.

علت رخ‌دادن خطای deceptive site ahead

این خطا بدین معنی است که سایت شما از نظر گوگل آلوده به ویروس یا هک شده‌است و بنابراین گوگل برای محافظت کاربران خود در برابر این خطرها سایت شما از ورود مستقیم کاربران به سایت جلوگیری می‌کند و هشدار مبنی بر خطرناک بودن سایت شما به کاربران نمایش می‌دهد.

این خطا باعث می‌شود تا کاربران شما نگران شده و سریعا سایت شما را ترک نمایند و در نتیجه باعث می‌شود تا بازدید از صفحات سایت شما به شدت کاهش پیدا کند.

اگر با این خطا روبرو شدید؛ هرچه سریع‌تر این مقاله را تا انتها بخوانید و نسبت به رفع این خطا سریعا اقدام نماید.

نکاتی برای افزایش امنیت سایت

تهیه هاست از مارکت‌های معتبر

همواره از هاست‌هایی استفاده‌کنید؛ که دارای امنیت لازم و پشتیبانی دائم داشته‌باشند؛ تا در صورت آلوده‌شدن هاست به ویروس، این موضوع سریعا به شما اطلاع داده‌شود و نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایید.

تهیه قالب و افزونه‌ها از مخزن وردپرس یا فروشگاه‌های معتبر

اگر از آن دسته افرادی هستید که از قالب یا افزونه‌های رایگان استفاده می‌کنید؛ سعی کنید همواره آنها را از مخزن وردپرس یا فروشگاه‌های معتبر تهیه و از آنها استفاده‌کنید.

افزونه‌های امنیتی

برای بالا بردن امنیت سایتتان حتما از یک افزونه امنیتی نسخه کامل استفاده‌کنید. تا از تمام امکاناتی که افزونه در اختیار می‌گذارد استفاده‌کرده و امنیت سایتتان را به صورت چشمگیری افزایش دهید.

هزینه افزونه‌های پریمیوم همواره کمتر از خسارت‌هایی است که یک هکر یا آلوده‌شدن سایتتان است.

پس از تهیه و نصب افزونه امنیتی، به صورت دوره‌ای سایت خود را اسکن کنید تا از خطر هک شدن یا ویروسی شدن سایتتان دور باشید.

افزونه‌های پیشنهادی ما ithemes security ، wordfence security هستند که افزونه خوبی برای افزایش امنیت سایت شما هستند.

رفع خطای decetive site ahead در وردپرس

رفع خطا با ویروس‌کشی‌های فایل‌های هاست

می‌توانید از شرکت میزبان وبی که در آن، هاست وردپرس خود را تهیه‌کرده‌اید درخواست کنید. تا هاست شما را اسکن کنند و با از بین بردن ویروس‌ها، خطای decetive site ahead رفع شود.

حذف کدهای مربوط به سایت‌های تبلیغات کلیکی

اگر از سایت‌های نامعتبر تبلیغات کلیکی استفاده می‌کنید. با حذف کردن کدهای مربوط به آن سایت را حذف کنید و با امتحان کردن سایت، اطمینان حاصل کنید که این خطا مربوط به این کدها بوده یا خیر

قالب و افزونه‌ها

تمامی افزونه‌ها و قالب سایتتان را غیرفعال کنید و در صورت بارگذاری بدون خطای سایت، مشکل از یکی از این افزونه‌ها یا قالب بوده‌است. درصورتی که قالب یا افزونه را از منبع معتبری تهیه کرده باشید؛ با پشتیبانی آن، مشکل را در میان بگذارید.

فایل .htaccess

به هاست خود مراجعه و وارد فایل ,htaccess شوید و مواردی که به آن مشکوک هستید را حذف کنید. (حتما قبل از تغییر خاصی در این فایل از آن یک نسخه بکاپ تهیه کنید.) و اگر با حذف کدهای مشکوک برطرف نشد؛ کدها را بازگردانی کنید.

اطلاع رسانی به گوگل برای بررسی دوباره سایت

در صورتی که مشکل را پیدا و رفع کردید؛ وارد سرچ کنسول گوگل شوید و وارد بخش security &manual action می‌شوید. حالا بر روی گزینه security lssues کلیک کرده و درخواست بررسی مجدد سایتتان را در همین بخش ارسال می‌کنید.

با تشکر از این که تا پایان آموزش “بررسی و رفع خطای decetive site ahead در وردپرس” همراه ما بودید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X