نحوه تشخیص قالب وردپرس

 قالب

هنگام طراحی یک سایت وردپرسی، انتخاب یک قالب مناسب یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای ساخت یک سایت وردپرسی می‌باشد. ممکن است با سایتی روبرو شده‌باشید که طراحی جذاب و دلنشینی داشته باشد و علاقه داشتید که از قالب آن برای ساخت سایت خود استفاده کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه تشخیص قالب یک سایت وردپرسی را بررسی نماییم.

شناسایی قالب فعال یک سایت وردپرسی

اگر در بخش طراحی سایت با وردپرس یک تازه کار هستید، برای شناسایی قالب یک سایت وردپرسی کافیست تا از ابزارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم؛ استفاده کنید تا قالب مورد نظر را شناسایی و آن را از فروشگاه‌های وردپرسی تهیه نمایید.

ابزار wp theme detector

آسان‌ترین راه شناسایی قالب یک سایت وردپرسی، استفاده از ابزار شناسایی قالب وردپرس می‌باشد. بهتر است از هاست بهینه وردپرس استفاده کنید.

از طریق این لینک می‌توانید آدرس سایت موردنظر خود را وارد کنید و بر روی دکمه analyze website کلیک کنید تا نام قالب و توسعه‌دهنه آن را به شما نشان دهد.

ابزار itisWP

یکی دیگر از ابزارهای شناسایی قالب یک سایت وردپرسی، ابزار آنلاین و رایگان itiswp است که قالب و افزونه‌های سایت وردپرسی را به شما نشان می‌دهند.

این وب‌سایت، ابتدا بررسی می‌کند که سایتی که شما قصد شناسایی آن را دارید، وردپرس است یا خیر.

در صورت وردپرسی بودن قالب استفاده شده در سایت را نمایش می‌دهد.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که این وب‌سایت‌ها قالب‌های سفارشی را تشخیص نمی‌دهند. تنها نام آن قالب را تشخیص می‌دهند که می‌توانید با جستجو آن را دانلود نمایید.

تشخیص نام قالب به صورت دستی

گاهی اوقات مدیران یک وب‌سایت وردپرسی به دلیل عدم شناسایی نام قالب توسط دیگر کاربران، نام قالب سایت خود را تغییر می‌دهند.

به همین دلیل نیاز است تا به صورت دستی اقدام کنید تا نام آن قالب را پیدا کنید.

در این روش با استفاده از کدهای وب‌سایت، نام قالب را پیدا می‌کنید.
هر قالب وردپرسی دارای یک فایل style.css است و در این فایل نام قالب ، توسعه‌دهنده و غیره موجود است.

یک فایل دیگر نیز با نام Css وجود دارد که دارای کدهای ظاهر وب‌سایت است.

برای پیدا کردن این بخش کافیست تا به وب‌سایت مدنظر خود مراجعه کنید. با کلیک راست در هر بخش سایت و بر روی گزینه view page source کلیک کرده و در میان کدهای ظاهر شده، به دنبال قطعه کدی مانند قطعه کد زیر باشید:

<link rel='stylesheet' id='themename_style-css' href='http://example.com/wp-content/themes/theme-name/style.css?ver=1.1.47' type='text/css' media='all' />

 

با کلیک بر روی آدرسی که در این قطعه کد است. می‌توانید به فایل style.css دسترسی پیدا کنید و در ابتدای این فایل اطلاعات قالب از جمله نام قالب و نام توسعه‌دهنده را مشاهده می‌کنید و این اطلاعات شبیه به قطعه کد زیر است:

Theme Name: Theme Name
Theme URI: https://example.com
Author: ThemeAuthorName
Author URI: https://example.com
Description: My Theme is a flexible WordPress theme designed for portfolio websites
Version: 1.1.47
License: GNU General Public License v2 or later
License URI: http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html
Text Domain: hestia

<link rel='stylesheet' id='themename_style-css' href='http://example.com/wp-content/themes/theme-name/style.css?ver=1.1.47' type='text/css' media='all'

با تشکر از این که تا پایان آموزش “نحوه تشخیص قالب وردپرس” همراه ما بودید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X