ملاک های انتخاب قالب بر اساس سئو

ملاک های قالب بر اساس سئو

سئو وب‌سایت از جمله کاری است که مدیران وب‌سایت‌ها پس از ساخت سایت خود اقدامات لازم آن را انجام می‌دهند؛ تا سایت خود را در نتایج برتر گوگل به نمایش بگذارند. بهبود سئو سایت باعث می‌شود تا وب‌سایت شما رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب کنند و در نتیجه کاربران بیشتری به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا ملاک های قالب بر اساس سئو را بررسی نماییم.

بهترین قالب وردپرس بر اساس سئو

پس از اینکه تصمیم گرفته‌اید یک سایت را با سیستم مدیریت محتوای وردپرس بسازید؛ نیاز است که یک قالب را نیز تهیه کنید که بر اساس سلیقه و ملاک‌های شما، قالب‌هایی وجود دارد اما کدام قالب از نظر سئو بهترین است؟

عده‌ای نیز این طرز تفکر را دارند که پس از راه اندازی سایت باید شروع به سئو و بهینه‌سازی سایت کنند؛ که کاملا در اشتباهند؛ زیرا اولین اقدام برای بهینه‌سازی سایت انتخاب یک قالب بهینه شده‌است.

کدنویسی درست و بهینه قالب

قبل از تهیه یک قالب باید یک هاست وردپرس تهیه کنید تا با سرعت بالاتر تاثیر مثبتی بر سئو داشته باشد.

اولین موردی که هنگام خرید یک قالب باید در نظر بگیریم، کدنویسی درست و بهینه قالب است که باعث می‌شود تا سایت شما در بین موتورهای جستجو رتبه بهتری کسب کند.

پس از بررسی کدنویسی قالب، نوبت به سازگاری با تمام دستگاه می‌شود؛ زیرا لازم است تا قالب با انواع موبایل‌ها ، تبلت‌ها و دسکتاپ سازگار باشد.

بعد از این نوبت به سازگاری با مرورگرها می‌شود.

مورد دیگر ارائه به‌روزرسانی‌ها منظم است.

بارگذاری و بارگیری سریع قالب

بارگذاری و بارگیری قالب یکی از مهم‌ترین ملاک‌های رتبه‌بندی گوگل است.

سایت شما همواره باید از نظر سرعت، سرعت سریع داشته باشد و اگر این سرعت بیشتر از 3 ثانیه باشد. نزدیک به 40% از افراد، سایت شما ترک می‌کنند و نرخ پرش سایت شما افزایش میابد؛ که این یک امتیاز منفی در سئو سایت شما است.

طراحی واکنشگرا

امروزه کاربران با دستگاه‌های مختلفی کارهای روزمره خود را انجام می‌دهند.

پس نیاز است تا یک قالبی را تهیه کنید که در موبایل ، تبلت و دسکتاپ سازگار باشد.

طراحی واکنشگرا یا ریسپانسیو در سال 2021 ملاک بسیار مهمی است و بیشتر از 80% از کاربران سایت‌ها از طریق موبایل از سایت شما بازدید می‌کنند.

ارائه به‌روزرسانی‌های منظم

به‌روزرسانی منظم قالب در سئو سایت شما تاثیر بسزایی دارد و بسیاری از قالب‌ها ممکن است به صورت دوره‌های کمی به‌روزرسانی را منتشر کنند تا قابلیت‌های بیشتر و بهتری را به سایت شما اضافه کنند.

پس هنگام خرید یک قالب بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی‌های منظمی ارائه می‌شود یا خیر؟

سازگار بودن با افزونه‌های سئو

یکی دیگر از راه‌های بهینه‌سازی سایت‌های وردپرسی، استفاده از افزونه‌های سئو مانند: yoast seo یا rank math است که به شما کمک می‌کند. تا محتوای بهتری تولید کنید و مشکلات سئویی سایت خود را برطرف کنید و از نتیجه‌های خوبی برخوردار شوید.

سازگاری با مرورگرها

آخرین ملاک، سازگار بودن با مرورگرهای مختلف است.

یعنی سایت شما باید با تمام مرورگرها و دستگاه‌های مختلف سازگار باشد و برای این مورد نیز باید عملکرد سایتتان را در مرورگر‌های مختلف بررسی کنید تا بازدیدکنندگان با هر مرورگری که به سایت شما مراجعه می‌کنند؛ با هیچ مشکلی روبرو نشوند.

سئو و بهینه‌سازی یکی از مهم‌ترین کارهای صاحبان سایت است.

پس آن را به زمانی دیگر موکول نکنید و از همین ابتدا سایتتان را بهینه بسازید. تا نتیجه بهتر و برتر را در گوگل داشته باشید و امیدواریم این مقاله برای شما مخاطب عزیز مفید بوده باشد.

با تشکر از این که تا پایان آموزش “ملاک های قالب بر اساس سئو” همراه ما بودید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X