رفع خطای failed to load resource در وردپرس

رفع خطای failed to load resource در وردپرس

ممکن است شما هم با خطای failed to load resource در inspect element در مرورگر خود مواجه شده‌باشید. ممکن است با مشاهده این خطا نگران شوید و ندانید چه چیزی به درستی بارگذاری نشده باشد. این فایل می‌تواند هرچیزی ماننده یک تصویر یا فایل رسانه‌ای باشد یا می‌تواند یک فایل javascript یا css باشد. یکی از اینها کافیست تا سایت شما به درستی کار نکند و با این خطا مواجه شده‌باشید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا عوامل به‌وجود آمدن این خطا و نحوه رفع آن را بررسی نماییم.

رفع خطای failed to load resource در وردپرس

خطای failed to load resource چگونه رخ می‌دهد؟ درصورتی که ‌از وردپرس استفاده می‌کنید حتما از هاست وردپرس استفاده کنید.
خطای عدم موفقیت در بارگذاری منابع، وقتی اتفاق می‌افتد که سایت وردپرس شما قادر به بارگذاری یک فایل نیست. اصولا وقتی وردپرس یک صفحه‌ای را می‌سازد این صفحه شامل فایل‌های زیادی مثل: تصاویر ، اسکریپت‌ها ، فایل‌های css و غیره است. اگر مرورگر شما قادر به بارگذاری این فایل‌ها نباشد با این خطا مواجه می‌شوید. یک پیام در کنسول مرورگر نمایش داده‌می‌شود تا شما اقدام به رفع خطا کنید که در “inspect element” مرورگر قابل مشاهده است.

پس در ادامه همراه باشید تا راه‌های رفع این خطا را بررسی نماییم.

ابتدا نمونه‌ای از این خطا را ببینید:

رفع خطای failed to load resource در وردپرس 2

البته این مورد را هم در نظر داشته باشید که حتی اگر یک فایل بخصوصی بارگذاری نشود؛ باقی بخش‌ها بارگذاری می‌شوند اما آن بخش به درستی کار نمی‌کند. پس اگر با این خطا روبه‌رو شدید همین الان نسبت به برطرف کردن آن اقدم نمایید.

نحوه رفع خطای failed to load resource در وردپرس

همانطور که در اول مقاله اشاره کرده بودم این خطا زمانی رخ می‌دهد که کد سایت شما به فایلی برای اجرا نیاز دارد و مرورگر شما قادر به اجرای آن نیست، این خطا معمولا به 3 دلیل رخ می‌دهد:

1. عدم وجود یک فایل
2. ناسازگاری قالب یا افزونه
3.تنظیمات ناصحیح

منبع ناسازگار را جایگزین کنید:

اول با راحت‌ترین راه شروع می‌کنیم. مطمعن شوید تا یک منبع ناموفق وجود دارد. اگر منبع ناموفق بود در کتابخانه رسانه‌های خود به دنبال تصویر مورد نظر باشید.

اگر قصد دارید تا برای یک نوشته دو یا چند نویسنده نمایش دهید این مقاله را بخوانید.

و اگر تصویر مورد نظر در کتابخانه پیدا کردید و آن را مشاهده کردید؛ به نوشته یا برگه خود مراجعه کرده و تصویر مورد نظر را دوباره در آنجا اضافه نمایید.

و یا اگر قادر به مشاهده تصویر مورد نظر نبودید آن را دوباره در سایت خود بارگذاری نمایید.

بارگذاری و نصب مجدد قالب یا افزونه:

اگر این فایل ناموفق، افزونه یا قالب شما است راحت‌ترین کار نصب دوباره آن قالب یا افزونه است. از بخش نمایش، قالب دیگری را فعال نمایید و قالب اصلیتان را حذف و دوباره بارگذاری و نصب نمایید.

رفع خطای failed to load resource در وردپرس 3

پس از اینکه قالب دیگری را فعال کردید و خطای failed to load reource برطرف شد مشکل از قالب شما بوده و با دوباره بارگذاری و نصب آن مشکل را برطرف نمایید.
همچنان می‌توانید با ftp به حساب میزبانی وردپرس خود وصل شوید و به صورت دستی فایل مورد نظر را بارگذاری نمایید.

اصلاح تنظیمات URL وردپرس:

یکی از دلایلی که شما را با خطای failed to load resource مواجه می‌کند، تنظیمات ناصحیح url وردپرس است. برای رفع این خطا کافیست تا به بخش تنظیمات > عمومی مراجعه کرده و گزینه آدرس سایت و وردپرس را بررسی نمایید تا هردو یکسان و صحیح باشند.

رفع خطای failed to load resource در وردپرس 4

این را در نظر داشته باشید که وردپرس، URLهای www و غیره را دو آدرس جداگانه در نظر می‌گیرد اگر ssl فعال کردید باید توجه کنید که جفت آدرس‌ها با https شروع شده باشند.

اگر قصد دارید تا یک شمارشگر برای صفحات وردپرس خود اضافه کنید این مقاله را بخوانید.

رفع خطای failed to load resource در وردپرس

یکی از رایج‌ترین خطاهای وردپرس failed to load resource است که ممکن است هر وب‌سایتی، با این خطا روبه‌رو شود و این خطا زمانی رخ می‌دهد که وردپرس قادر به بارگذاری تصویر یا فایلی را ندارد. این مشکل می‌تواند مشکل جدی باشد اما با روش‌های گفته شده در این مقاله می‌توانید به راحتی مشکل را برطرف نمایید.

با تشکر از این که تا پایان آموزش “رفع خطای failed to load resource در وردپرس” همراه ما بودید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X