بررسی و رفع خطای your connection is not private

بررسی و رفع خطای Your Connection is not Private

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از پرطرفدارترین سیستم مدیریت محتوای جهان است. در هنگام استفاده از وردپرس ممکن است با خطاهای مختلفی روبه‌رو شوید. یکی از خطاهای رایجی که ممکن است با آن روبه‌رو شوید، خطای your connection is not private است که به گونه‌های مختلفی ظاهر می‌شود.

در این‌ مقاله با ما همراه باشید تا این خطا را بررسی و راه‌های مختلف رفع آن را بررسی نماییم.

خطای your connection is not private چیست؟

زمانی که مرورگر شما نتواند گواهینامه SSL صادر شده را تایید کند با این خطا روبه‌رو می‌شوید. زمانی که سایت از پروتکل SSL/HTTPS استفاده کند در هر بازدید، اطلاعات SSL را به مرورگر بازدیدکنندگان ارسال می‌نماید. سپس مرورگرها گواهینامه را تایید می‌کند که سایت شما اطلاعات را با استفاده از کلید خصوصی توسط وب‌سایت ارسال می‌شود، رمزنگاری می‌کند. تمامی هاست های لینوکس زرین هاست دارای ssl رایگان هستند.
این رمزنگاری، باعث حفاظت از اطلاعات جابه‌جا شده بین مرورگر و وب‌سایت می‌شود اما اگر مرورگر گواهینامه را تایید نکند که داده‌ها به صورت حفاظت شده انتقال پیدا می‌کند؛ با خطای اتصال شما خصوصی نیست یا your connection is not private روبه‌رو می‌شوید.

در ادامه با ما همراه باشید تا با راه‌های رفع این خطا آشنا شویم.

راه‌های رفع خطای your connection is not private در گوگل کروم

این خطا، رایج و عادی است و ممکن است برای هرکسی رخ دهد. این خطا در مرورگر کروم به صورت زیر نمایش داده‌می‌شود:

بررسی و رفع خطای Your Connection is not Private 2

برای رفع این مشکل در گوگل کروم راه‌های بسیار زیادی موجود است. با ما همراه باشید تا راه‌های رفع آن را بررسی نماییم.

بارگیری دوباره صفحه

ساده‌ترین راه برای رفع مشکل، بستن تب موجود و باز کردن تب جدید است. اگر همچنان مشکل شما رفع نشد کلیدهای میانبر ctrl +shift +r را استفاده نمایید با این کار، کش سایت شما پاک می‌شود و صفحه دوباره بارگذاری می‌شود.

درباره ساخت اسپیدبار یا نمایش موقعیت کنونی کاربران در وردپرس نیز بخوانید

تست کردن با مرورگر دیگر

وقتی در یک سایت با خطای Your Connection is not Private روبه‌رو شدید اول با یک مرورگر دیگر این مورد را بررسی نمایید تا ببینید مشکل از کروم یا سایت است. همچنین اگر سایت در مرورگر دیگری بدون مشکل بارگذاری شد با پاک کردن و دوباره نصب کردن کروم این مشکل را رفع نمایید.

پاک کردن حافظه پنهان و کش مرورگر

یکی از مواردی که ممکن است با این خطا روبه‌رو شوید این است که مرورگر شما برای نمایش صفحات قدیمی استفاده می‌کند که این باعث رخ دادن همچین خطایی می‌شود. همچنین ممکن است این کش کردن تغییرات جدید را نمایش ندهد پس لازم است تا مرورگر پنهان خود را پاک کنید، برای این کار کافیست تا بالا سمت راست مرورگر کروم بر روی آیکون سه نقطه کلیک نمایید؛ گزینه “more tools” را انتخاب و بر روی گزینه “clear browsing data” کلیک نمایید.

بررسی و رفع خطای Your Connection is not Private 3

بعد صفحه‌ای مانند عکس زیر را مشاهده می‌کنید که باید تیک گزینه “cached images and files” را فعال کنید و برروی گزینه “clear data” کلیک نمایید.

بررسی و رفع خطای Your Connection is not Private 5

تنظیم کردن تاریخ و سیستم

در حالت عادی سیستم شما ساعت و تاریخ را خودکار همگام‌سازی می‌کند اما اگر به هر دلیل ساعت و تاریخ شما تنظیم نباشد شما با خطای your connection is not private روبه‌رو می‌شوید. پس به تنظیمات مراجعه کرده و گزینه “change data and time settings” را انتخاب کنید و در اخر گزینه “set time automatically” را فعال کنید تا زمان و تاریخ شما به صورت اتوماتیک همگام شود.

بررسی و رفع خطای Your Connection is not Private6

غیرفعال کردن آنتی‌ویروس و VPN

ممکن است بعضی از آنتی‌ویروس‌ها بر تنظیمات شبکه شما نیز تاثیر بگذارند. پس با غیرفعال کردن آنتی ویروس این مورد را بررسی نمایید تا این خطا برطرف شده است یا خیر. اگر مشکل از آنتی ویروس بود با پشتیبانی برنامه تماس بگیرید و آنها را در جریان این مشکل بگذارید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله افزودن ابزارک به پوسته وردپرس را مطالعه کنید.

بررسی تاریخ انقضا گواهینامه SSL سایت

یکی دیگر از مواردی که ممکن است با این خطا روبه‌رو شوید، منقضی شدن گواهی SSL است. برخی از این گواهی‌ها برای مدت خاصی صادر می‌شوند و پس از منقضی شدن باعث روبه‌رو شدن با همچین خطایی می‌شود، با کلیک بر روی آیکون قفل کنار آدرس سایت، از منقضی بودن یا نبودن این گواهینامه مطمئن شوید.

بررسی و رفع خطای Your Connection is not Private 7

تست سرور SSL

اگر گواهی SSL خود را دستی تنظیم کرده‌اید و قصد دارید تا عملکرد دقیق ssl را بررسی نمایید. برای انجام این کار باید سرور ssl خود را تست کنید. این تست به شما کمک می‌کند تا سرور ssl خود را به صورت کامل تنظیم و از صحت عملکرد آن اطمینان داشته باشید. این تست‌ها شامل بررسی پروتکل tls، تنظیمات ssl/https است.

بررسی نام دامنه گواهی SSL

تنظیمات SSL را باید طوری انجام دهید که در صورت تغییر دامین برای آن مشکلی پیش نیاید و به درستی کار کند. چنانچه اخیرا نام سایت یا دامنه خود را تغییر داده‌اید و تنظیمات SSL خود را فقط برای دامنه خود اعمال کرده باشید با خطای Your connection is not private روبه‌رو می‌شوید. کروم این خطا را با عنوان ssl_error_bad_cart_domain نمایش می‌دهد.

خطای your connection is not private

خطای اتصال شما خصوصی نیست یکی از خطاهای رایج وردپرس است و از دسته مشکلاتی است که کاربران تازه وارد وردپرس با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. در این مقاله تمام دلایل رخ دادن و رفع آن را بررسی کردیم و شما با این راه‌ها به آسانی می‌توانید این خطا را نیز برطرف نمایید.

با تشکر از این که تا پایان آموزش “بررسی و رفع خطای Your Connection is not private” همراه ما بودید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X