نحوه تغییر دامنه سایت در وردپرس

نحوه تغییر دامنه سایت در وردپرس

ممکن است قصد داشته باشید تا آدرس سایت وردپرسی خود را تغییر دهید. روش‌های گوناگونی برای تغییر آدرس دامنه در وردپرس وجود دارد که در این مقاله به ساده‌ترین و کاربردی‌ترین راه آن را بررسی می‌نماییم.

آدرس‌های پیوسته با دامنه اصلی همگی در دیتابیس وردپرس ذخیره می‌شوند که جدول‌های wp_postmeta ، wp_posts ، wp_options از مهم‌ترین جدول‌های ذخیره این اطلاعات هستند و ما قرار است با استفاده از یک کوئری کد در دیتابیس سایت، آدرس دامنه سایت را تغییر دهیم.

نحوه تغییر آدرس دامنه سایت وردپرس از دیتابیس

ابتدا یک بکاپ از سایت خود تهیه کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل بازیابی نماییم.
برای تغییر آدرس دامنه سایت خود ابتدا وارد هاست خود شوید وارد phpmyadmin شوید.
پس از آن در سمت چپ این برگه می‌توانید دیتابیس‌هایی که ساخته‌اید را مشاهده کنید. روی دیتابیسی که برای وردپرستان ساخته‌اید کلیک کنید.
بعد از انتخاب دیتابیس مدنظر در بالای برگه phpmyadmine نواری نمایان می‌شود که دارای تب‌های گوناگونی است. بر روی تب SQL کلیک کنید:

نحوه تغییر دامنه سایت در وردپرس 2

وقتی که روی تب SQL کلیک می‌کنید یک ناحیه متنی بزرگی نمایان می‌شود که باید کدی که در ادامه مشاهده می‌کنید را مانند تصویر زیر که قصد داریم دامین را از ZARINHOST.COM به ZARINHOST.COM تغییر دهیم در این بخش بگذارید.

نحوه تغییر دامنه سایت در وردپرس 3
حالا اگر متوجه کلیت کار شدید؛ مراحل را یک به یک پیش ببرید. کد زیر را در بخش مربوطه جایگذاری کنید و بر روی دکمه GO کلیک کنید تا دستور گذاشته شده پردازش و بر روی دیتابیس اعمال شود:

UPDATE wp_options SET option_value = replace(option_value, 'http://www.oldurl.com', 'http://www.newurl.com') WHERE option_name = 'home' OR option_name = 'siteurl';
UPDATE wp_posts SET guid = replace(guid, 'http://www.oldurl.com','http://www.newurl.com');
UPDATE wp_posts SET post_content = replace(post_content, 'http://www.oldurl.com', 'http://www.newurl.com');
UPDATE wp_postmeta SET meta_value = replace(meta_value,'http://www.oldurl.com','http://www.newurl.com');
UPDATE wp_comments SET comment_author_url = REPLACE(comment_author_url, 'http://www.oldurl.com', 'http://www.newurl.com');

نحوه انتقال ایمیل از یک هاست به هاست دیگر را از مرکز آموزش زرین‌هاست بخوانید.

در ادامه نکاتی را بررسی می‌کنیم که اگر آنها را بررسی نکنید؛ ممکن است تغییر دامنه به درسی انجام نشود و یا اطلاعات دیتابیس شما آسیب ببینند.

بررسی پیشوندهای جداول وردپرس

جداول وردپرس بطور خودکار با WP شروع می‌شوند. با این حال اگر شما پیشوند جداول وردپرس خود را تعییر داده‌اید، کد بالا را به جای WP پیشوندی که تغییر داده‌اید را بگذارید.
اگر نمی‌دانید پیشوند جداول وردپرس شما چیست؛ خط 66 فایل wp-config.php را چک نمایید.

درست وارد کردن آدرس دامین

به این نکته توجه کنید که در کدی که در اختیار شما گذاشتیم دامنه با www وارد شده است و اگر دامنه شما بدون www است یا بر روی دامنه شما ssl فعال است؛ دامنه خود را با https وارد کنید و به هیچ وجه از (( / )) در اخر آدرس استفاده نکنید.

نکته مهم: پس از تغییر دامنه سایت خود حتما این تغییر را در کنسول گوگل پلی یا گوگل وب مستر تولز خود ثبت کنید.

با تشکر از این که تا پایان آموزش “نحوه تغییر دامنه سایت در وردپرس” همراه ما بودید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X