بهترین افزونه‌های گوگل آنالیتیکس برای وردپرس

1403/07/02
53 بازدید

گوگل آنالیتیکس ابزار بسیار مهمی است و می‌توانید با استفاده از این ابزار آمار بسیار دقیقی از سایت خود داشته‌باشید؛ که تقریبا با هیچ ابزار دیگری، نمی‌توانید آمار به این دقیقی و گستردگی داشته باشید.

گوگل آنالیتیکس در بسیاری از سایت‌ها استفاده می‌شود و اگر شما هم مدیر یک وب‌سایت هستید، نیاز به این ابزار کاربردی دارید.

برای استفاده از این ابزار نیز نیاز است تا به وب سرویس آن مراجعه نمایید تا آمار دقیقی از آن داشته باشید و این آمارها به صورت خودکار به شما نمایش داده نمی‌شود.

7 روز هاست رایگان! امتحان کن، اگر راضی بودی، پرداخت کن!

اگر جزء افرادی هستید که نیاز دارید تمام موارد مربوطه به سایت را در پیشخوان مدیریتی مشاهده کنید؛ نیاز است تا از یک سری از افزونه‌ها استفاده نماید؛ تا آمارهای گوگل آنالیتیکس را با استفاده از آن در پیشخوان سایت وردپرسی خود مشاهده کنید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین افزونه‌های گوگل آنالیتیکس را معرفی کنیم؛ تا با استفاده از آن، این آمارها را در پیشخوان سایت وردپرسی خود مشاهده نمایید.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس یک ابزار تحلیلی رایگان است که گوگل در اختیار کاربران خود قرار داده‌است تا به وسیله آن سایت خود را بررسی نمایند.

با استفاده از این ابزار می‌توانید، اطلاعاتی مانند: تعداد بازدیدها ، نرخ تبدیل ، بررسی فعالیت کاربران ، خطاهای سایت و غیره را مشاهده نمایید.

تمام این آمارها برای سئو سایت نقش خوبی داشته باشد.

با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس می‌توانید بررسی کنید که کاربران سایت شما در چه منطقه‌ای از سایت شما می‌باشند و در چه زمان‌هایی وارد می‌شوند.

می‌توانید آیپی بازدیدکنندگان و نوع دستگاه را مشاهده کنید.

این موارد، بخش کوچکی از قابلیت‌های این ابزار هستند و استفاده همزمان این ابزار با سایر ابزارها مانند گوگل ادز ، یوتیوب و غیره ترکیب می‌شوند و تا اطلاعات کامل‌تری را ارائه دهند.

دلیل استفاده از افزونه گوگل آنالیتیکس

اگر با ابزار گوگل آنالیتیکس کار کرده‌باشید از این موضوع مطلع هستید که این ابزار فقط با استفاده از وب سرویسی که دارد آمارها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

می‌توانید از اپلیکیشن Analyttics استفاده نمایید. (برای استفاده از این اپلیکیشن نیاز به برنامه تغییر آیپی دارید)

همچنین می‌توانید از افزونه‌های وردپرسی استفاده نمایید و این اطلاعات را در پیشخوان سایت وردپرسی خود مشاهده نمایید و بهتر است که از بهترین افزونه‌ها استفاده نمایید.

معرفی بهترین افزونه‌های گوگل آنالیتیکس در وردپرس

افزونه‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده نمایید.

اما همه این افزونه‌ها نمی‌توانند کاربردی باشند و برخی از آنها ممکن است مخرب هم باشند و به همین دلیل باید بهترین افزونه‌ها را برای سایت خود انتخاب نمایید.

و به همین دلیل باید بهترین افزونه را برای سایت خود انتخاب و از آن استفاده نمایید؛ در غیر این صورت با مشکل‌های متعددی روبه‌رو می‌شوید.

 

افزونه Google Analytics Dashboard for WP

یکی از بهترین افزونه‌های گوگل آنالیتیکس، افزونه Google Analytics for WP می‌باشد؛ که قابلیت‌های مناسبی دارد و به خوبی آمارهای این ابزار را به پیشخوان وردپرس شما اضافه می‌کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های خوب این افزونه مشاهده دقیق آمارهای پست‌ها و صفحات سایت است که همین موضوع باعث می‌شود تا بتوانید به تحلیل آماری دقیق سایت خود بپردازید و محبوب‌ترین پست‌های خود را بشناسید و در آن حیطه فعالیت‌های بیشتری کنید و به بهترین حالت ممکن بازدیدکنندگان خود را به یک مشتری تبدیل نمایید.

این افزونه در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های این ابزار است که رضایت اکثر استفاده‌کنندگان را جذب کرده‌است.

یکی دیگر از علت‌های محبوب بودن این افزونه رایگان بودن آن است.

این افزونه را به راحتی می‌توانید از مخزن وردپرس نصب و فعال کنید.

در حال حاضر بیش از 1 میلیون نصب فعال دارد.

[WD_Button id=1978]

افزونه WP Google Analytics Events

دومین افزونه، افزونه WP Google Analytics Events می‌باشد؛ که قابلیت‌های متعدد زیادی دارد و نیازهای شما برای دریافت اطلاعات آماری، این ابزار رفع می‌کند.

تیم توسعه این افزونه دائما در حال توسعه این افزونه هستند؛ تا قابلیت‌های بیشتری را با استفاده از این افزونه به کاربران ارائه دهند.

یکی از قابلیت‌های جذاب این افزونه، قابلیت شخصی‌سازی این افزونه می‌باشد و می‌توانید تعیین نمایید که کدام آمارها به سایت شما منتقل شوند و در پیشخوان سایت به شما نشان داده‌شوند.

به همین دلیل می‌توان آسان بودن دسترسی به آمارها را فراهم کند و باعث سردرگمی کاربران نشود.

این افزونه با گوگل تگ منیجر نیز سازگار است؛ می‌توانید این ابزار را نیز به سایت خود متصل نمایید تا از قابلیت‌های مفید آن استفاده نمایید.

این افزونه نیز رایگان است و می‌توانید از طریق مخزن وردپرس آن را نصب و فعال نمایید.

از نظر تعداد نصب تعداد کمتری دارد اما از نظر قابلیت بسیار مفید و کامل است و نیازهای شما را برای استفاده و مشاهده آمارها رفع می‌نماید.

[WD_Button id=1981]

افزونه Google Analytics by MonsterInsights

افزونه MonsterInsights یکی از بهترین مواردی است که می‌توانید برای اتصال بین سایت و گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

این افزونه قابلیت‌های بسیار جذابی دارد که با استفاده از آنها خیلی بهتر می‌توانید به تحلیل آمار سایت خود بپردازید و نیازهای خود را با استفاده از این افزونه رفع نمایید.

این افزونه پرطرفدارترین و پرنصب‌ترین افزونه‌های آنالیتیکس وردپرس است که همین آمار باعث می‌شود تا به کامل بودن این افزونه پی‌ببرید و می‌تواند برای سایت شما مفید باشد.

یکی از قابلیت‌های بسیار مفید افزونه MonsterInsights این است که می‌توانید با استفاده از آن بدون هیچ دانش خاصی آمارهای خود را به صورت تفکیک‌شده از گوگل آنالیتیکس مشاهده کرده و همین موضوع باعث می‌شود تا بسیار راحت‌تر به آمارها و اطلاعات‌ها دسترسی داشته‌باشید.

این افزونه با توجه به قابلیت‌های گسترده‌ای که دارد به صورت رایگان از طریق مخزن وردپرس قابل نصب و فعال است.

در حال حاضر بیش از 3 میلیون نصب فعال داشته‌است و همین مقدار نصب باعث شده‌است تا کاربران بسیاری را جذب خود کند.

[WD_Button id=1983]

افزونه GA Google Analytics

افزونه GA می‌تواند یکی از بهترین افزونه‌های اتصال گوگل آنالیتیکس به سایت باشد.

با استفاده از این افزونه می‌توانید ابزار آنالیتیکس را به صورت خیلی ساده به سایت خود متصل نمایید و آمار سایت را به صورت دقیق وحرفه‌ای در پیشخوان وردپرس خود مشاهده نمایید.

توجه داشته باشید که این آمار هیچ تغییری نمی‌کند و از طریق API به صورت بسیار دقیق به سایت شما منتقل خواهد شد و می‌توانید آمار خوبی از سایت خود داشته باشید.

یکی از مزیت‌های این افزونه تیم توسعه‌دهنده حرفه‌ای آن است که مستمر در حال توسعه این افزونه هستند تا آن را بهبود دهند و افراد بیشتری را به سمت نصب این افزونه جذب نمایند.

این افزونه نیز با گوگل تگ منیجر سازگار است و می‌تواند باعث سهولت بیشتری در استفاده از این افزونه باشد.

این افزونه در حال حاضر بیش از 600 هزار نصب فعال دارد و یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های آنالیتیکس است و می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

با مشاهده این عدد این افزونه را دست کم نگیرید؛ زیرا بسیار کامل است و می‌توانید آن را به راحتی از مخزن وردپرس نصب و فعال نمایید.

[WD_Button id=1985]

افزونه گوگل آنالیتیکس برای ووکامرس

افزونه‌هایی که تا اینجای مقاله معرفی کرده‌ایم برای وردپرس بودند.

اما از آنجایی که در وردپرس ووکامرس هم نصب می‌شود و این آمارها برای فروشگاه‌های ووکامرس هم می‌تواند کاربردی باشد؛ یک افزونه مخصوص ووکامرس نیز معرفی کرده‌ایم تا با استفاده از آن آمار تخصصی از آن را داشته باشید.

افزونه Enhanced Ecommerce Google Analytics Plugin for Woocommerce

این افزونه نیز یکی دیگر از افزونه‌های وردپرس است که می‌توانید با استفاده از آن آنالیتیکس را به سایت خود اضافه نمایید و آمارهای دقیق و کاملی را مشاهده نمایید.

این افزونه تفاوتی با افزونه‌های قبلی که معرفی کرده‌ایم دارد و آن سازگاری بیشتر با ووکامرس است و انحصاری برای فروشگاه‌های ووکامرسی ساخته‌ شده‌ است.

آمارهایی که از این افزونه دریافت می‌کنید، برای بخش فروشگاهی سایت شما است؛ می‌توانید متوجه شوید که کدام محصولات شما محبوب‌تر اند و کدام محصولات، طرفدار خاصی ندارند.

همه این اطلاعات را از طریق گوگل آنالیتیکس می‌توانید با استفاده از این افزونه در سایت خوب فراخوانی و در پیشخوان خود مشاهده نمایید.

این افزونه در حال حاضر بیش از 40 هزار نصب فعال دارد و می‌توانید آن را به صورت رایگان از مخزن وردپرس نصب و فعال نمایید.

اگر سایت فروشگاهی دارید حتما از این افزونه استفاده نمایید.

[WD_Button id=1987]

افزونه‌های مختلفی را در این مقاله معرفی و بررسی کرده‌ایم.

البته افزونه‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده نمایید اما این افزونه‌ها محبوب‌ترین و کامل‌ترین افزونه‌های گوگل آنالیتیکس می‌باشند.

با تشکر از این که تا پایان آموزش “بهترین افزونه‌های گوگل آنالیتیکس برای وردپرس” همراه ما بودید.

4 پاسخ

  1. افزونه Google Analytics by MonsterInsights سبک ترین افزونه برای اتصال آنالیتیکس به سایت هست!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات